Nostra Aetate
x
Gebruik de knoppen om door de historische teksten te lopen:
Informatie over dit document
Nostra Aetate
De Ecclesiae habitudine ad religiones non-Christianas
Concilio Vaticano II
28 Octobris 1965
Concilii et Synodii - Declarationes
Libreria Editrice Vaticana
28 Octobris 1965
1 maart 2022
610
lat
Taalopties voor dit document
Bekijk document in NederlandsReferenties naar dit document: 69
Open uitgebreid overzichtReferenties naar dit document van thema's en berichten
Open uitgebreid overzichtExtra opties voor dit document
Kopieer document-URL naar klembord Reageer op dit document Deel op social mediaInhoudsopgave
- -
1
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Veritatis Splendor ->=geentekst=
Mulieris Dignitatem ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Toespraak tot Ali Bardakoglu, president van het Turkse ministerie voor religieuze zaken ->=geentekst=
De mensenfamilie, een vredesgemeenschap ->=geentekst=
Godsdienstvrijheid, de weg naar vrede ->=geentekst=
Eén enige menselijke familie ->=geentekst=
Homo reliogiosus ->=geentekst=
Tot vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap in West-Duitsland ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Opvoeden tot interculturele dialoog in katholieke scholen. Leven in harmonie voor een beschaving van liefde ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Barmhartigheid onthult de naam van God ->=geentekst=
Nostra aetate, in qua genus humanum in dies arctius unitur et necessitudines inter varios populos augentur, Ecclesia attentius considerat quae sit sua habitudo ad religiones non-christianas. In suo munere unitatem et caritatem inter homines, immo et inter gentes, fovendi ea imprimis hic considerat quae hominibus sunt communia et ad mutuum consortium ducunt.
Una enim communitas sunt omnes gentes, unam habent originem, cum Deus omne genus hominum inhabitare fecerit super universam faciem terrae(Hand. 17, 26)[[b:Hand. 17, 26]] , unum etiam habent finem ultimum, Deum, cuius providentia ac bonitatis testimonium et consilia salutis ad omnes se extendunt (Wijsh. 8, 1; Hand. 14, 17; Rom. 2, 6-7; 1 Tim. 2, 4)[[b:Wijsh. 8, 1; Hand. 14, 17; Rom. 2, 6-7; 1 Tim. 2, 4]], donec uniantur electi in Civitate Sancta, quam claritas Dei illuminabit, ubi gentes ambulabunt in lumine eius. (Openb. 21, 23 v)[[b:Openb. 21, 23 v]]
Homines a variis religionibus responsum exspectant de reconditis condicionis humanae aenigmatibus, quae sicut olim et hodie corda hominum intime commovent: quid sit homo, quis sensus et finis vitae nostrae, quid bonum et quid peccatum, quem ortum habeant dolores et quem finem, quae sit via ad veram felicitatem obtinendam, quid mors, iudicium et retributio post mortem, quid demum illud ultimum et ineffabile mysterium quod nostram existentiam amplectitur, ex quo ortum sumimus et quo tendimus.
Una enim communitas sunt omnes gentes, unam habent originem, cum Deus omne genus hominum inhabitare fecerit super universam faciem terrae(Hand. 17, 26)[[b:Hand. 17, 26]] , unum etiam habent finem ultimum, Deum, cuius providentia ac bonitatis testimonium et consilia salutis ad omnes se extendunt (Wijsh. 8, 1; Hand. 14, 17; Rom. 2, 6-7; 1 Tim. 2, 4)[[b:Wijsh. 8, 1; Hand. 14, 17; Rom. 2, 6-7; 1 Tim. 2, 4]], donec uniantur electi in Civitate Sancta, quam claritas Dei illuminabit, ubi gentes ambulabunt in lumine eius. (Openb. 21, 23 v)[[b:Openb. 21, 23 v]]
Homines a variis religionibus responsum exspectant de reconditis condicionis humanae aenigmatibus, quae sicut olim et hodie corda hominum intime commovent: quid sit homo, quis sensus et finis vitae nostrae, quid bonum et quid peccatum, quem ortum habeant dolores et quem finem, quae sit via ad veram felicitatem obtinendam, quid mors, iudicium et retributio post mortem, quid demum illud ultimum et ineffabile mysterium quod nostram existentiam amplectitur, ex quo ortum sumimus et quo tendimus.
Referenties naar alinea 1: 20
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Veritatis Splendor ->=geentekst=
Mulieris Dignitatem ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Toespraak tot Ali Bardakoglu, president van het Turkse ministerie voor religieuze zaken ->=geentekst=
De mensenfamilie, een vredesgemeenschap ->=geentekst=
Godsdienstvrijheid, de weg naar vrede ->=geentekst=
Eén enige menselijke familie ->=geentekst=
Homo reliogiosus ->=geentekst=
Tot vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap in West-Duitsland ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Opvoeden tot interculturele dialoog in katholieke scholen. Leven in harmonie voor een beschaving van liefde ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Barmhartigheid onthult de naam van God ->=geentekst=
Extra opties voor deze alinea
Kopieer alinea-URL naar klembord Reageer op deze alinea Deel op social media
2
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Redemptoris Missio ->=geentekst=
Redemptoris Missio ->=geentekst=
Fides et Ratio ->=geentekst=
Activiteiten en het gedrag van de Katholieken op het gebied van de politiek ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Mulieris Dignitatem ->=geentekst=
Tertio millennio adveniente ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Dilecti amici - Bereid tot verantwoording ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Fides et inculturatio ->=geentekst=
Fides et inculturatio ->=geentekst=
Ecclesia sub Verbo Dei mysteria Christi celebrans pro salute mundi ->=geentekst=
Missie is de verkondiging van vergeving’ ->=geentekst=
Sollicitudo Omnium Ecclesiarum ->=geentekst=
Paenitemini ->=geentekst=
Orationis formas ->=geentekst=
Godsdienstvrijheid, de weg naar vrede ->=geentekst=
Ecclesia in Medio Oriente ->=geentekst=
Theologie vandaag: perspectieven, principes en criteria ->=geentekst=
Het was een prachtige dag - herinnering aan de opening van Vaticanum II ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Relatio Synodi - Familiesynode 2014 ->=geentekst=
Over China ->=geentekst=
Relatio Finalis - Synode 2015 ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Querida Amazonia ->=geentekst=
Fratelli tutti ->=geentekst=
Iam ab antiquo usque ad tempus hodiernum apud diversas gentes invenitur quaedam perceptio illius arcanae virtutis, quae cursui rerum et eventibus vitae humanae praesens est, immo aliquando agnitio Summi Numinis vel etiam Patris. Quae perceptio atque agnitio vitam earum intimo sensu religioso penetrant. Religiones vero cum progressu culturae connexae subtilioribus notionibus et lingua magis exculta ad easdem quaestiones respondere satagunt. Ita in Hinduismo homines mysterium divinum scrutantur et exprimunt inexhausta fecunditate mythorum et acutis conatibus philosophiae, atque liberationem quaerunt ab angustiis nostrae condicionis vel per formas vitae asceticae vel per profundam meditationem vel per refugium ad Deum cum amore et confidentia. In Buddhismo secundum varias eius formas radicalis insufficientia mundi huius mutabilis agnoscitur et via docetur qua homines, animo devoto et confidente, sive statum perfectae liberationis acquirere, sive, vel propriis conatibus vel superiore auxilio innixi, ad summam illuminationem pertingere valeant. Sic ceterae quoque religiones, quae per totum mundum inveniuntur, inquietudini cordis hominum variis modis occurrere nituntur proponendo vias, doctrinas scilicet ac praecepta vitae, necnon ritus sacros.
Ecclesia catholica nihil eorum, quae in his religionibus vera et sancta sunt, reicit. Sincera cum observantia considerat illos modos agendi et vivendi, illa praecepta et doctrinas, quae, quamvis ab iis quae ipsa tenet et proponit in multis discrepent, haud raro referunt tamen radium illius Veritatis, quae illuminat omnes homines. Annuntiat vero et annuntiare tenetur indesinenter Christum, qui est "via et veritas et vita" (Joh. 14, 6)[b:Joh. 14, 6], in quo homines plenitudinem vitae religiosae inveniunt, in quo Deus omnia Sibi reconciliavit. (2 Kor. 5, 18-19)[[b:2 Kor. 5, 18-19]]
Filios suos igitur hortatur, ut cum prudentia et caritate per colloquia et collaborationem cum asseclis aliarum religionum, fidem et vitam christianam testantes, illa bona spiritualia et moralia necnon illos valores socio-culturales, quae apud eos inveniuntur, agnoscant, servent et promoveant.
Ecclesia catholica nihil eorum, quae in his religionibus vera et sancta sunt, reicit. Sincera cum observantia considerat illos modos agendi et vivendi, illa praecepta et doctrinas, quae, quamvis ab iis quae ipsa tenet et proponit in multis discrepent, haud raro referunt tamen radium illius Veritatis, quae illuminat omnes homines. Annuntiat vero et annuntiare tenetur indesinenter Christum, qui est "via et veritas et vita" (Joh. 14, 6)[b:Joh. 14, 6], in quo homines plenitudinem vitae religiosae inveniunt, in quo Deus omnia Sibi reconciliavit. (2 Kor. 5, 18-19)[[b:2 Kor. 5, 18-19]]
Filios suos igitur hortatur, ut cum prudentia et caritate per colloquia et collaborationem cum asseclis aliarum religionum, fidem et vitam christianam testantes, illa bona spiritualia et moralia necnon illos valores socio-culturales, quae apud eos inveniuntur, agnoscant, servent et promoveant.
Referenties naar alinea 2: 40
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Redemptoris Missio ->=geentekst=
Redemptoris Missio ->=geentekst=
Fides et Ratio ->=geentekst=
Activiteiten en het gedrag van de Katholieken op het gebied van de politiek ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Dominus Iesus ->=geentekst=
Mulieris Dignitatem ->=geentekst=
Tertio millennio adveniente ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Dilecti amici - Bereid tot verantwoording ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Fides et inculturatio ->=geentekst=
Fides et inculturatio ->=geentekst=
Ecclesia sub Verbo Dei mysteria Christi celebrans pro salute mundi ->=geentekst=
Missie is de verkondiging van vergeving’ ->=geentekst=
Sollicitudo Omnium Ecclesiarum ->=geentekst=
Paenitemini ->=geentekst=
Orationis formas ->=geentekst=
Godsdienstvrijheid, de weg naar vrede ->=geentekst=
Ecclesia in Medio Oriente ->=geentekst=
Theologie vandaag: perspectieven, principes en criteria ->=geentekst=
Het was een prachtige dag - herinnering aan de opening van Vaticanum II ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Godsdienstigheid en agnosticisme van de hedendaagse mens - Christus is de oplossing! ->=geentekst=
Relatio Synodi - Familiesynode 2014 ->=geentekst=
Over China ->=geentekst=
Relatio Finalis - Synode 2015 ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Querida Amazonia ->=geentekst=
Fratelli tutti ->=geentekst=
Extra opties voor deze alinea
Kopieer alinea-URL naar klembord Reageer op deze alinea Deel op social media
3
Redemptor Hominis ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Ontmoeting met vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Verklaring over delen van de rede van de Paus gehouden in Regensburg ->=geentekst=
Terugblik op de pastorale reis door Beieren, waaronder de rede in Regensburg ->=geentekst=
Terugblik op de pastorale reis door Beieren, waaronder de rede in Regensburg ->=geentekst=
Tot de ambassadeurs van landen, met een moslimmeerderheid, geaccrediteerd bij de Heilige Stoel en vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen in Italië ->=geentekst=
Tot de ambassadeurs van landen, met een moslimmeerderheid, geaccrediteerd bij de Heilige Stoel en vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen in Italië ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Toespraak tot Ali Bardakoglu, president van het Turkse ministerie voor religieuze zaken ->=geentekst=
Tot de Romeinse Curie bij gelegenheid van het naderende Kerstfeest 2006 ->=geentekst=
Paenitemini ->=geentekst=
H. Franciscus van Assisi ->=geentekst=
Verbum Domini ->=geentekst=
De Katholieke Kerk in het Midden-Oosten: gemeenschap en getuigenis - ‘De menigte die het geloof had aangenomen was één van hart en één van ziel’ (Hand. 4, 32) ->=geentekst=
Aan de mensen van goede wil - Slotboodschap van de Synodevaders van de bijzondere synode over het Midden-Oosten ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Tot het Corps Diplomatique (2019) ->=geentekst=
Behoudt altijd de moed en de fierheid van uw geloof ->=geentekst=
Behoudt altijd de moed en de fierheid van uw geloof ->=geentekst=
Ecclesia cum aestimatione quoque Muslimos respicit qui unicum Deum adorant, viventem et subsistentem, misericordem et omnipotentem, Creatorem caeli et terrae vgl: emXXI ad Anzir (Al-Nâsir), regem Mauritaniae/em: P.L. 148, 451v[[[1331]]], homines allocutum, cuius occultis etiam decretis toto animo se submittere student, sicut Deo se submisit Abraham ad quem fides islamica libenter sese refert. Iesum, quem quidem ut Deum non agnoscunt, ut prophetam tamen venerantur, matremque eius virginalem honorant Mariam et aliquando eam devote etiam invocant. Diem insuper iudicii expectant cum Deus omnes homines resuscitatos remunerabit. Exinde vitam moralem aestimant et Deum maxime in oratione, eleemosynis et ieiunio colunt.
Quodsi in decursu saeculorum inter Christianos et Muslimos non paucae dissensiones et inimicitiae exortae sint, Sacrosancta Synodus omnes exhortatur, ut, praeterita obliviscentes, se ad comprehensionem mutuam sincere exerceant et pro omnibus hominibus iustitiam socialem, bona moralia necnon pacem et libertatem communiter tueantur et promoveant.
Quodsi in decursu saeculorum inter Christianos et Muslimos non paucae dissensiones et inimicitiae exortae sint, Sacrosancta Synodus omnes exhortatur, ut, praeterita obliviscentes, se ad comprehensionem mutuam sincere exerceant et pro omnibus hominibus iustitiam socialem, bona moralia necnon pacem et libertatem communiter tueantur et promoveant.
Referenties naar alinea 3: 24
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=Redemptor Hominis ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Ontmoeting met vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Verklaring over delen van de rede van de Paus gehouden in Regensburg ->=geentekst=
Terugblik op de pastorale reis door Beieren, waaronder de rede in Regensburg ->=geentekst=
Terugblik op de pastorale reis door Beieren, waaronder de rede in Regensburg ->=geentekst=
Tot de ambassadeurs van landen, met een moslimmeerderheid, geaccrediteerd bij de Heilige Stoel en vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen in Italië ->=geentekst=
Tot de ambassadeurs van landen, met een moslimmeerderheid, geaccrediteerd bij de Heilige Stoel en vertegenwoordigers van enkele moslimgemeenschappen in Italië ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Toespraak tot Ali Bardakoglu, president van het Turkse ministerie voor religieuze zaken ->=geentekst=
Tot de Romeinse Curie bij gelegenheid van het naderende Kerstfeest 2006 ->=geentekst=
Paenitemini ->=geentekst=
H. Franciscus van Assisi ->=geentekst=
Verbum Domini ->=geentekst=
De Katholieke Kerk in het Midden-Oosten: gemeenschap en getuigenis - ‘De menigte die het geloof had aangenomen was één van hart en één van ziel’ (Hand. 4, 32) ->=geentekst=
Aan de mensen van goede wil - Slotboodschap van de Synodevaders van de bijzondere synode over het Midden-Oosten ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Tot het Corps Diplomatique (2019) ->=geentekst=
Behoudt altijd de moed en de fierheid van uw geloof ->=geentekst=
Behoudt altijd de moed en de fierheid van uw geloof ->=geentekst=
Extra opties voor deze alinea
Kopieer alinea-URL naar klembord Reageer op deze alinea Deel op social media
4
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Redemptor Hominis ->=geentekst=
Wij herinneren ons: een beschouwing over de Shoah (document) ->=geentekst=
Wij herinneren ons: een beschouwing over de Shoah (document) ->=geentekst=
Sollicitudo Rei Socialis ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Compendium van de Sociale Leer van de Kerk ->=geentekst=
Richtlijnen en suggesties voor de toepassingen van de Concilieverklaring Nostra aetate nr. 4 ->=geentekst=
Richtlijnen en suggesties voor de toepassingen van de Concilieverklaring Nostra aetate nr. 4 ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Toespraak tot afgevaardigden van bisschoppenconferenties voor katholiek-joodse betrekkingen ->=geentekst=
Toespraak tot afgevaardigden van bisschoppenconferenties voor katholiek-joodse betrekkingen ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Bij gelegenheid van het Joodse Paasfeest ->=geentekst=
Interpretatie van de Bijbel in de Kerk ->=geentekst=
Tot een delegatie van het Internationale Joodse Comité voor Interreligieuze Overleg ->=geentekst=
De Katholieke Kerk in het Midden-Oosten: gemeenschap en getuigenis - ‘De menigte die het geloof had aangenomen was één van hart en één van ziel’ (Hand. 4, 32) ->=geentekst=
Tot de deelnemers aan de viering van de 25e verjaardag van de Verklaring "Nostra Aetate" ->=geentekst=
Tot vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap in West-Duitsland ->=geentekst=
De honger naar het absolute levendig houden ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
Geen berouw over genade en roeping - Opmerkingen bij het traktaat "De Iudaeis" ->=geentekst=
Geen berouw over genade en roeping - Opmerkingen bij het traktaat "De Iudaeis" ->=geentekst=
Mysterium Ecclesiae perscrutans, Sacra haec Synodus meminit vinculi, quo populus Novi Testamenti cum stirpe Abrahae spiritualiter coniunctus est.
Ecclesia enim Christi agnoscit fidei et electionis suae initia iam apud Patriarchas, Moysen et Prophetas, iuxta salutare Dei mysterium, inveniri. Confitetur omnes Christifideles, Abrahae filios secundum fidem. (Gal. 3, 7)[[b:Gal. 3, 7]], in eiusdem Patriarchae vocatione includi et salutem Ecclesiae in populi electi exitu de terra servitutis mystice praesignari. Quare nequit Ecclesia oblivisci se per populum illum, quocum Deus ex ineffabili misericordia sua Antiquum Foedus inire dignatus est, Revelationem Veteris Testamenti accepisse et nutriri radice bonae olivae, in quam inserti sunt rami oleastri Genti. (Rom. 11, 17-24)[[b:Rom. 11, 17-24]] Credit enim Ecclesia Christum, Pacem nostram, per crucem Iudaeos et Gentes reconciliasse et utraque in Semetipso fecisse unum. (Ef. 2, 14-16)[[b:Ef. 2, 14-16]]
Semper quoque prae oculis habet Ecclesia verba Apostoli Pauli de cognatis eius, "quorum adoptio est filiorum et gloria et testamentum et legislatio et obsequium et promissa, quorum patres et ex quibus est Christus secundum carnem" (Rom. 9, 4-5)[b:Rom. 9, 4-5], filius Mariae Virginis. Recordatur etiam ex populo iudaico natos esse Apostolos, Ecclesiae fundamenta et columnas, atque plurimos illos primos discipulos, qui Evangelium Christi mundo annuntiaverunt.
Teste Sacra Scriptura, Ierusalem tempus visitationis suae non cognovit (Lc. 19, 44)[[b:Lc. 19, 44]], atque Iudaei magna parte Evangelium non acceperunt, immo non pauci diffusioni eius se opposuerunt. (Rom. 11, 28)[[b:Rom. 11, 28]] Nihilominus, secundum Apostolum, Iudaei Deo, cuius dona et vocatio sine paenitentia sunt, adhuc carissimi manent propter Patres (Rom. 11, 28-29)[[b:Rom. 11, 28-29]] vgl: Lumen Gentium, 16[[[617|16]]] Una cum Prophetis eodemque Apostolo Ecclesia diem Deo soli notum expectat, quo populi omnes una voce Dominum invocabunt et "servient ei umero uno" (Sef. 3, 9)[b:Sef. 3, 9]. (Jes. 66, 23; Ps. 65, 4; Rom. 11, 11-32)[[b:Jes. 66, 23; Ps. 65, 4; Rom. 11, 11-32]]
Cum igitur adeo magnum sit patrimonium spirituale Christianis et Iudaeis commune, Sacra haec Synodus mutuam utriusque cognitionem et aestimationem, quae praesertim studiis biblicis et theologicis atque fraternis colloquiis obtinetur, fovere vult et commendare.
Etsi auctoritates Iudaeorum cum suis asseclis mortem Christi urserunt (Joh. 19, 6)[[b:Joh. 19, 6]], tamen ea quae in passione Eius perpetrata sunt nec omnibus indistincte Iudaeis tunc viventibus, nec Iudaeis hodiernis imputari possunt. Licet autem Ecclesia sit novus populus Dei, Iudaei tamen neque ut a Deo reprobati neque ut maledicti exhibeantur, quasi hoc ex Sacris Litteris sequatur. Ideo curent omnes ne in catechesi et in verbi Dei praedicatione habenda quidquam doceant, quod cum veritate evangelica et spiritu Christi non congruat.
Praeterea, Ecclesia, quae omnes persecutiones in quosvis homines reprobat, memor communis cum Iudaeis patrimonii, nec rationibus politicis sed religiosa caritate evangelica impulsa, odia, persecutiones, antisemitismi manifestationes, quovis tempore et a quibusvis in Iudaeos habita, deplorat.
Ceterum Christus, uti semper tenuit et tenet Ecclesia, propter peccata omnium hominum voluntarie passionem suam et mortem immensa caritate obiit, ut omnes salutem consequantur. Ecclesiae praedicantis ergo est annuntiare crucem Christi tamquam signum universalis Dei amoris et fontem omnis gratiae.
Ecclesia enim Christi agnoscit fidei et electionis suae initia iam apud Patriarchas, Moysen et Prophetas, iuxta salutare Dei mysterium, inveniri. Confitetur omnes Christifideles, Abrahae filios secundum fidem. (Gal. 3, 7)[[b:Gal. 3, 7]], in eiusdem Patriarchae vocatione includi et salutem Ecclesiae in populi electi exitu de terra servitutis mystice praesignari. Quare nequit Ecclesia oblivisci se per populum illum, quocum Deus ex ineffabili misericordia sua Antiquum Foedus inire dignatus est, Revelationem Veteris Testamenti accepisse et nutriri radice bonae olivae, in quam inserti sunt rami oleastri Genti. (Rom. 11, 17-24)[[b:Rom. 11, 17-24]] Credit enim Ecclesia Christum, Pacem nostram, per crucem Iudaeos et Gentes reconciliasse et utraque in Semetipso fecisse unum. (Ef. 2, 14-16)[[b:Ef. 2, 14-16]]
Semper quoque prae oculis habet Ecclesia verba Apostoli Pauli de cognatis eius, "quorum adoptio est filiorum et gloria et testamentum et legislatio et obsequium et promissa, quorum patres et ex quibus est Christus secundum carnem" (Rom. 9, 4-5)[b:Rom. 9, 4-5], filius Mariae Virginis. Recordatur etiam ex populo iudaico natos esse Apostolos, Ecclesiae fundamenta et columnas, atque plurimos illos primos discipulos, qui Evangelium Christi mundo annuntiaverunt.
Teste Sacra Scriptura, Ierusalem tempus visitationis suae non cognovit (Lc. 19, 44)[[b:Lc. 19, 44]], atque Iudaei magna parte Evangelium non acceperunt, immo non pauci diffusioni eius se opposuerunt. (Rom. 11, 28)[[b:Rom. 11, 28]] Nihilominus, secundum Apostolum, Iudaei Deo, cuius dona et vocatio sine paenitentia sunt, adhuc carissimi manent propter Patres (Rom. 11, 28-29)[[b:Rom. 11, 28-29]] vgl: Lumen Gentium, 16[[[617|16]]] Una cum Prophetis eodemque Apostolo Ecclesia diem Deo soli notum expectat, quo populi omnes una voce Dominum invocabunt et "servient ei umero uno" (Sef. 3, 9)[b:Sef. 3, 9]. (Jes. 66, 23; Ps. 65, 4; Rom. 11, 11-32)[[b:Jes. 66, 23; Ps. 65, 4; Rom. 11, 11-32]]
Cum igitur adeo magnum sit patrimonium spirituale Christianis et Iudaeis commune, Sacra haec Synodus mutuam utriusque cognitionem et aestimationem, quae praesertim studiis biblicis et theologicis atque fraternis colloquiis obtinetur, fovere vult et commendare.
Etsi auctoritates Iudaeorum cum suis asseclis mortem Christi urserunt (Joh. 19, 6)[[b:Joh. 19, 6]], tamen ea quae in passione Eius perpetrata sunt nec omnibus indistincte Iudaeis tunc viventibus, nec Iudaeis hodiernis imputari possunt. Licet autem Ecclesia sit novus populus Dei, Iudaei tamen neque ut a Deo reprobati neque ut maledicti exhibeantur, quasi hoc ex Sacris Litteris sequatur. Ideo curent omnes ne in catechesi et in verbi Dei praedicatione habenda quidquam doceant, quod cum veritate evangelica et spiritu Christi non congruat.
Praeterea, Ecclesia, quae omnes persecutiones in quosvis homines reprobat, memor communis cum Iudaeis patrimonii, nec rationibus politicis sed religiosa caritate evangelica impulsa, odia, persecutiones, antisemitismi manifestationes, quovis tempore et a quibusvis in Iudaeos habita, deplorat.
Ceterum Christus, uti semper tenuit et tenet Ecclesia, propter peccata omnium hominum voluntarie passionem suam et mortem immensa caritate obiit, ut omnes salutem consequantur. Ecclesiae praedicantis ergo est annuntiare crucem Christi tamquam signum universalis Dei amoris et fontem omnis gratiae.
Referenties naar alinea 4: 47
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=
Redemptor Hominis ->=geentekst=
Wij herinneren ons: een beschouwing over de Shoah (document) ->=geentekst=
Wij herinneren ons: een beschouwing over de Shoah (document) ->=geentekst=
Sollicitudo Rei Socialis ->=geentekst=
Het Christelijk geloof en de niet-christelijke godsdiensten ->=geentekst=
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Compendium van de Sociale Leer van de Kerk ->=geentekst=
Richtlijnen en suggesties voor de toepassingen van de Concilieverklaring Nostra aetate nr. 4 ->=geentekst=
Richtlijnen en suggesties voor de toepassingen van de Concilieverklaring Nostra aetate nr. 4 ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Verklaring over de juiste presentatie van de joden en het jodendom in prediking en catechese binnen de Rooms-Katholieke Kerk ->=geentekst=
Toespraak tot afgevaardigden van bisschoppenconferenties voor katholiek-joodse betrekkingen ->=geentekst=
Toespraak tot afgevaardigden van bisschoppenconferenties voor katholiek-joodse betrekkingen ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Ontmoeting met de Joodse gemeenschap tijdens het bezoek aan de Synagoge van Rome ->=geentekst=
Het Christendom en de godsdiensten ->=geentekst=
Bij gelegenheid van het Joodse Paasfeest ->=geentekst=
Interpretatie van de Bijbel in de Kerk ->=geentekst=
Tot een delegatie van het Internationale Joodse Comité voor Interreligieuze Overleg ->=geentekst=
De Katholieke Kerk in het Midden-Oosten: gemeenschap en getuigenis - ‘De menigte die het geloof had aangenomen was één van hart en één van ziel’ (Hand. 4, 32) ->=geentekst=
Tot de deelnemers aan de viering van de 25e verjaardag van de Verklaring "Nostra Aetate" ->=geentekst=
Tot vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap in West-Duitsland ->=geentekst=
De honger naar het absolute levendig houden ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
"Want God kent geen berouw over zijn genadegaven noch over zijn roeping" (Rom. 11, 29) ->=geentekst=
Geen berouw over genade en roeping - Opmerkingen bij het traktaat "De Iudaeis" ->=geentekst=
Geen berouw over genade en roeping - Opmerkingen bij het traktaat "De Iudaeis" ->=geentekst=
Extra opties voor deze alinea
Kopieer alinea-URL naar klembord Reageer op deze alinea Deel op social media
5
Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Compendium van de Sociale Leer van de Kerk ->=geentekst=
Octogesima Adveniens ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Nequimus vero Deum omnium Patrem invocare, si erga quosdam homines, ad imaginem Dei creatos, fraterne nos gerere renuimus. Habitudo hominis ad Deum Patrem et habitudo hominis ad homines fratres adeo connectuntur, ut Scriptura dicat: "qui non diligit, non novit Deum" (1 Joh. 4, 8)[b:1 Joh. 4, 8].
Fundamentum ergo tollitur omni theoriae vel praxi quae inter hominem et hominem, inter gentem et gentem, discrimen quoad humanam dignitatem et iura exinde dimanantia inducit.
Ecclesia igitur quamvis hominum discriminationem aut vexationem stirpis vel coloris, condicionis vel religionis causa factam tamquam a Christi mente alienam, reprobat. Proinde, Christifideles Sacra Synodus, vestigia Sanctorum Apostolorum Petri et Pauli premens, ardenter obsecrat ut "conversationem... inter gentes habentes bonam" (1 Pt. 2, 12)[b:1 Pt. 2, 12], si fieri potest, quod in eis est cum omnibus hominibus pacem habeant (Rom. 12, 18)[[b:Rom. 12, 18]], ita ut vere sint filii Patris qui in caelis est. (Mt. 5, 45)[[b:Mt. 5, 45]]
Fundamentum ergo tollitur omni theoriae vel praxi quae inter hominem et hominem, inter gentem et gentem, discrimen quoad humanam dignitatem et iura exinde dimanantia inducit.
Ecclesia igitur quamvis hominum discriminationem aut vexationem stirpis vel coloris, condicionis vel religionis causa factam tamquam a Christi mente alienam, reprobat. Proinde, Christifideles Sacra Synodus, vestigia Sanctorum Apostolorum Petri et Pauli premens, ardenter obsecrat ut "conversationem... inter gentes habentes bonam" (1 Pt. 2, 12)[b:1 Pt. 2, 12], si fieri potest, quod in eis est cum omnibus hominibus pacem habeant (Rom. 12, 18)[[b:Rom. 12, 18]], ita ut vere sint filii Patris qui in caelis est. (Mt. 5, 45)[[b:Mt. 5, 45]]
Haec omnia et singula quae in hac Declaratione edicta sunt, placuerunt Sacrosancti Concilii Patribus. Et Nos, Apostolica a Christo Nobis tradita potestate, illa, una cum Venerabilibus Patribus, in Spiritu Sancto approbamus, decernimus ac statuimus et quae ita synodaliter statuta sunt ad Dei gloriam promulgari iubemus.
Romae, apud S. Petrum die XXVIII mensis octobris anno MCMLXV.
Ego PAULUS Catholicae Ecclesiae Episcopus
Referenties naar alinea 5: 9
Catechismus van de Katholieke Kerk ->=geentekst=Tijdens bezoek aan de Synagoge van Keulen ->=geentekst=
Documenten Vaticanum II in actualiteit toegenomen ->=geentekst=
Compendium van de Sociale Leer van de Kerk ->=geentekst=
Octogesima Adveniens ->=geentekst=
De ware betekenis van de menselijke seksualiteit ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Een ontmoeting in de geest van het Tweede Vaticaans Concilie ->=geentekst=
Interreligieuze audiëntie ->=geentekst=
Notities bij deze alinea
Vaticanum II[d:4]
Extra opties voor deze alinea
Kopieer alinea-URL naar klembord Reageer op deze alinea Deel op social mediaReferenties naar dit document: 69
Open uitgebreid overzichthttps://rkdocumenten.be/toondocument/610-nostra-aetate-lat